Skip to the main content

Review article

Portfolio u nastavi povijesti

Danijela Trškan orcid id orcid.org/0000-0001-9282-6691 ; SVEUČILIŠTE U LJUBLJANI


Full text: croatian pdf 228 Kb

page 23-34

downloads: 3.099

cite


Abstract

Portofolio, odnosno zbirka učeničkih radova, je jedan od suvremenih načina provjere i ocjenjivanja. Autorica predstavlja namjenu, ciljeve, vrste i sadržaj portfolia. Ističe važnost javnih predstavljanja i povratnih informacija pri praćenju, napredovanju i unapređenju nastavnih rezultata. U članku su prikazani različiti obrasci za refleksiju, ocjenjivanje i samoocjenjivanje učenikovih radova. Budući da su refleksija, samoocjenjivanje i javna predstavljanja novosti u nastavnom procesu u osnovnim i srednjim školama, učenici se moraju postupno navikavati na nove načine provjere i ocjenjivanja. Stoga nastavnici moraju poznavati posebne korake koji pomažu učenicima, njihovim školskim kolegama i roditeljima da se uključe u izradu, praćenje i evaluaciju učenikovih uradaka. Također, predstavljeni su najčešći kriteriji za portfolio, Može ocjenjivati uređenost portfolia, vizualni izgled, primjerenost refleksije, napredak u nastavnom procesu, samoocjenjivanje ili rješavanje problema u skladu s predmetom povijesti

Keywords

portfolio; refleksija; samoocjenjivanje; kolegijalno ocjenjivanje; povratna informacija; ocjenjivački kriteriji; povijest

Hrčak ID:

141231

URI

https://hrcak.srce.hr/141231

Publication date:

19.6.2014.

Visits: 4.012 *