Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1530

Utjecaj habitusa i praktičnog obrazovanja na pedagošku praksu učitelja

Nataša Zrim Martinjak ; Department of Social Pedagogy, Faculty of Education, University of Ljubljana


Full text: croatian pdf 245 Kb

page 191-204

downloads: 627

cite

Full text: english pdf 245 Kb

page 191-204

downloads: 359

cite


Abstract

Ovaj rad bavi se dihotomijom između poučavanja nastavnih predmeta i obrazovnih znanosti (pedagogije) u kontekstu učiteljskog znanja i njihove nastavne prakse. Prema toj dihotomiji naglasak se stavlja na fragmentaciju sadržaja povezanih s nastavnim predmetom i onih povezanih s nastavnim procesom. Svrha je ovog rada pokazati odnos habitusa i praktičnog obrazovanja na pedagošku nastavnu praksu nastavnika. Rad se posebno usredotočuje na pitanja habitusa, koji se smatra važnijim od formalnih smjernica i preporuka, koje su ili rezultat službenih dokumenata ili učiteljeva formalnog obrazovanja. Pravo mjesto za ispitivanje utjecaja habitusa jest upravo praktična nastava, jer se samo u praksi habitus pokazuje u svim svojim dimenzijama. Ključni rezultati upućuju na problem raskoraka između školskog habitusa i obiteljskog habitusa određenog djeteta. Zbog utjecaja habitusa učitelji moraju usklađivati tri vrste znanja. To su: znanje o nastavi i praksi, znanje o sredini iz koje učenik dolazi i znanje o vlastitim uvjerenjima i stavovima. Veza i interakcija između svih tih vrsta znanja trebala bi pomoći u prevladavanju navedene podjele. Takva interakcija vodi prema novim mogućnostima istraživanja i unapređivanja nastavničke prakse, već i u fazi praktičnog obrazovanja, a također pruža i mogućnost izlaska iz okvira jednostavne transformacije učiteljevog vlastitog iskustva u praksu.

Keywords

dihotomija u znanju učitelja; habitus, pedagoška praksa; praktično obrazovanje; učitelj

Hrčak ID:

143231

URI

https://hrcak.srce.hr/143231

Publication date:

28.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.751 *