Skip to the main content

Original scientific paper

Škola kao kuća radosti

Vesna Buljubašić-Kuzmanović orcid id orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of J.J.Strossmayer, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 324 Kb

page 191-208

downloads: 1.406

cite


Abstract

Škola kao kuća radosti, u kojoj je učenje izazov i veselje, nosi transformacijsku snagu koja se gradi i razvija, odnosno događa na licu mjesta. Svoja uporišta ima u misiji i viziji škole, njezinoj pozitivnoj kulturi i međuljudskim odnosima. Vesela je i razigrana, produhovljena i zabavna, puna nade i optimizma. Razvija strast i želju za učenjem, osjećaj radosti, ispunjenosti i izvrsnosti na putu samoostvarenja i uspješnosti.
Cilj je ovog rada, iz perspektive stručnih suradnika (N=81), rasvijetliti kulturu škole kao kuće radosti i ispitati odrednice koje doprinose sreći i zadovoljstvu učenika, ali i dobrobiti zajednice. Rezultati istraživanja pokazali su da škola ne uvažava potrebe učenika u dovoljnoj mjeri, ne razvija strast i želju za učenjem, ne potiče doživljaj uspjeha i socijalnu kulturu nastave u kojoj se znanje dijeli, kritički sagledava, revidira i obnavlja. Guši se kreativnost i znatiželja učenika, potiskuje njihova individualnost i talentiranost, sputava sloboda i učenje bez pritiska, što traži osnaživanje i kontinuiranu skrb.

Keywords

kultura škole; misija i vizija; pozitivan razvoj; samoostvarenje; učenici

Hrčak ID:

148984

URI

https://hrcak.srce.hr/148984

Publication date:

2.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.557 *