Skip to the main content

Preliminary communication

Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi

Vesnica Mlinarević ; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer, Osijek, Croatia
Smiljana Zrilić ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 372 Kb

page 283-308

downloads: 1.735

cite


Abstract

Kurikulumi europskih zemalja temeljeni su na kompetencijama i ishodima učenja. U radu se analiziraju i elaboriraju značajni dokumenti u Republici Hrvatskoj, strateški (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije), kurikularni (Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje) i zakonski, (Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru) koji određuju i obvezuju razvoj socijalnih kompetencija u školi. Analiza strateškog, kurikularnog i zakonskog dokumenta ukazuje na otvorenost, odnosno manji stupanj normiranja, što odgojno-obrazovnim ustanovama te učiteljima i nastavnicima omogućuje višu razinu autonomije u implementaciji kurikuluma, a učenicima pruža veću mogućnost izbora i bolje usklađivanje s njihovim interesima, iskustvima i razvojnim potrebama. Hrvatski dokumenti naglašavaju neophodnost razvoja socijalnih kompetencija te iznose brojne mogućnosti rada usmjerenog učeniku kroz metodičke prilagodbe, posebne individualizirane ili diferencirane kurikulume, područja i teme te ishode učenja

Keywords

Nacionalni okvirni kurikulum; socijalne kompetencije; Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije; Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru

Hrčak ID:

148991

URI

https://hrcak.srce.hr/148991

Publication date:

2.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.390 *