Skip to the main content

Review article

TVORBA STOPLJENICA

Ana Mikić Čolić orcid id orcid.org/0000-0003-2982-2334 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osije


Full text: english pdf 183 Kb

page 21-36

downloads: 12.455

cite


Abstract

Uz neologizme koji u hrvatskom jeziku nastaju već utvrđenim i opisanim tvorbenim načinima, posljednjih je godina u jeziku (elektroničkih) medija primijećen sve veći broj riječi koje nastaju stapanjem dijelova postojećih riječi koji nisu nužno morfemi što ujedno predstavlja i osnovnu razliku između složenice i stopljenice. Stapanje se dakle nametnulo kao prikladan način tvorbe neologizama posebno u reklamama jer svojom ekskluzivnošću i inovativnošću privlače pozornost gledatelja (aromagija, slastistika, sprinternet). Budući da je riječ o hrvatskome jeziku neautohtonim tvorbenim formantima i obrascima, u radu će se nastojati utvrditi povećava li se broj stopljenica u hrvatskome jeziku izravnim preuzimanjem stranih riječi ili se taj tvorbeni obrazac reproducira te prilagođuje hrvatskomu jezičnom sustavu. Nadalje, utvrdit će se struktura stopljenica iz korpusa koji je prikupljen iz hrvatskih tiskanih i elektroničkih medija, popisati registri u kojima se one najčešće pojavljuju te objasniti najčešći razlozi nastanka.

Keywords

stapanje; struktura hrvatskih stopljenica; jezik reklama

Hrčak ID:

153671

URI

https://hrcak.srce.hr/153671

Publication date:

30.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 14.365 *