Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1003

Pokazatelji uspješnosti studiranja u korelaciji s tipom financiranja prilikom upisa na fakultet

Sonja Išljamović ; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Veljko Jeremić ; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Srđan Lalić ; Statistical Office of the Republic of Serbia


Full text: english pdf 306 Kb

versions

page 583-606

downloads: 238

cite

Full text: croatian pdf 306 Kb

versions

page 583-606

downloads: 310

cite


Abstract

Analiza i utvrđivanje uzoraka kod pokazatelja akademskog uspjeha i njihove korelacije u odnosu na tip financiranja prilikom upisa studenta na fakultet može predstavljati dobru početnu osnovu za prilagodbu i unapređenje nastavnoga plana i programa visokoškolske institucije, u skladu s karakteristikama studenata. U sklopu ovog istraživanja analizirane su osnovne varijable (studijski program fakulteta, spol studenta, tip prethodno završene srednje škole i područje u kojem je student završio srednju školu) te indikatori uspješnosti studiranja (prosječna ocjena na kraju studija i vrijeme potrebno za završetak studija) kao i njihova ovisnost o statusa studenta prilikom upisa na fakultet. Rezultati istraživanja upućuju na to da postoje razlike u pogledu ostvarenih dostignuća uspjeha studiranja i na to da studenti koji su na fakultet upisani u statusu državnoga subvencioniranja ostvaruju bolji uspjeh tijekom studiranja u pogledu ostvarene bolje prosječne ocjene studiranja (viša prosječna ocjena studiranja) i vremena potrebnog za završetak studija (kraće prosječno vrijeme završetka fakulteta) u odnosu na studente koji su upisani u statusu samofinanciranja.

Keywords

otkrivanje zakonitosti u podatcima iz područja edukacije; visokoškolsko obrazovanje; uspjeh studija; izvedba studenta

Hrčak ID:

160263

URI

https://hrcak.srce.hr/160263

Publication date:

19.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.374 *