Professional paper
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1003
Pokazatelji uspješnosti studiranja u korelaciji s tipom financiranja prilikom upisa na fakultet
Sonja Išljamović
; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Veljko Jeremić
; Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade
Srđan Lalić
; Statistical Office of the Republic of Serbia
Abstract
Analiza i utvrđivanje uzoraka kod pokazatelja akademskog uspjeha i njihove korelacije u odnosu na tip financiranja prilikom upisa studenta na fakultet može predstavljati dobru početnu osnovu za prilagodbu i unapređenje nastavnoga plana i programa visokoškolske institucije, u skladu s karakteristikama studenata. U sklopu ovog istraživanja analizirane su osnovne varijable (studijski program fakulteta, spol studenta, tip prethodno završene srednje škole i područje u kojem je student završio srednju školu) te indikatori uspješnosti studiranja (prosječna ocjena na kraju studija i vrijeme potrebno za završetak studija) kao i njihova ovisnost o statusa studenta prilikom upisa na fakultet. Rezultati istraživanja upućuju na to da postoje razlike u pogledu ostvarenih dostignuća uspjeha studiranja i na to da studenti koji su na fakultet upisani u statusu državnoga subvencioniranja ostvaruju bolji uspjeh tijekom studiranja u pogledu ostvarene bolje prosječne ocjene studiranja (viša prosječna ocjena studiranja) i vremena potrebnog za završetak studija (kraće prosječno vrijeme završetka fakulteta) u odnosu na studente koji su upisani u statusu samofinanciranja.
Keywords
otkrivanje zakonitosti u podatcima iz područja edukacije; visokoškolsko obrazovanje; uspjeh studija; izvedba studenta
Hrčak ID:
160263
URI
Publication date:
19.6.2016.
Visits: 1.857 *