Review article
Utjecaj usklađenosti potrošačeve predodžbe o sebi s imidžom marke na stav prema marki
Sunčana Piri Rajh
Dejan Husnjak
Abstract
Svrha ovoga rada bila je istražiti utjecaj usklađenosti potrošačeve predodžbe o sebi s imidžom marke na stav prema marki u slučaju odabranih kategorija proizvoda. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom on-line ankete na prigodnom uzorku studentske populacije u Republici Hrvatskoj. Podaci prikupljeni istraživanjem analizirani su eksplorativnom faktorskom analizom, konfirmativnom faktorskom analizom, metodom modeliranja strukturnih jednadžbi, te izračunom Cronbach alfa koeficijenta. Rezultati istraživanja pokazali su da postoji pozitivan utjecaj usklađenosti potrošačeve predodžbe o sebi s imidžom marke na stav koji potrošač ima prema marki, što je ujedno i osnovni doprinos rada. Rezultati istraživanja mogu biti interesantni znanstvenicima koji se bave proučavanjem ponašanja potrošača, konkretno proučavanjem potrošačeve predodžbe o sebi, usklađenosti potrošačeve predodžbe o sebi s imidžom marki koje koristi i njegova stava prema tim markama. Nadalje, rezultati istraživanja mogu biti korisni i stručnjacima u poslovnoj praksi koji su zaduženi za strateško upravljanje markom, budući da im isti mogu pomoći u boljem razumijevanju povezanosti ove dvije varijable.
Keywords
predodžba o sebi; imidž marke; usklađenost predodžbe o sebi s imidžom marke; stav prema marki
Hrčak ID:
162012
URI
Publication date:
19.7.2016.
Visits: 1.867 *