Sjemenarstvo, Vol. 12 No. 1, 1995.
Conference paper
VAŽNOST TRŽNIŠTVA ILI MARKETINGA U INDUSTRIJI SJEMENA
Ante Kolega
; Zavod za marketing u poljodjelstvu, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Tržništvo kao nova znanstvena disciplina u ekonomici poduzeća, u središte zanimanja stavlja potrošača, a svoj ustroj proizvodnje, prodaje i obavještavanja u potpunosti prilagođuje željama i zahtjevima potrošača. Odatle i proizlazi tržništveni ustroj sjemenskog poduzeća koja se temelji na udovoljavanju želja kupaca i potrošača u skladu sa ciljevima poslovne politike. Takav ustroj ponajprije mora osigurati najužu vezu prodajne i proizvodne funkcije proizvođača. Sva proizvodnja odnosno proizvodi moraju se planirati u sferi potrošnje, odnosno iz proizvodnih planova tržništvene službe. Da bi se donijeli što točniji planovi prodaje i proizvodnje valja istraživati potrošnju odnosno potrošača. Istraživačke akcije unutar sjemenskih poduzeća ili zadruge obiteljskih gospodarstava i izvan poduzeća preko instituta i agencija mora biti stalna aktivnost novog tržništvenog ustroja u sjemenskim poduzećima. Ovako definirano tržništvo nije ustrojeno ni u jednom sjemenskom poduzeću. Cjelovito tržništvo velika je želja krupnih tvrtki. Može se reći da je stupanj poimanja tržništva ostvaren u velikoj tvrtki i stupanj jamstva ostvarenja ciljeva poslovne politike pojedine tvrtke. Velika sjemenska poduzeća na međunarodnoj pozornici tržništveno su organizirana poduzeća s kreacijom, prodajom i promocijom proizvoda, odnosom i komunikacijom s javnošću, a nijedna poslovna odluka ne donosi se bez istraživanja potrošnje. Prilagođavanje budućeg sastava i veličine sjemenske proizvodnje zahtjevima domaćeg i inozemnog tržišta, moguće je samo ako tržništvo primijenimo u sjemenskom poduzeću.
Keywords
Hrčak ID:
167766
URI
Publication date:
26.2.1995.
Visits: 969 *