Business Excellence, Vol. 10 No. 2, 2016.
Preliminary communication
PRIMJENA FAKTORSKE ANALIZE U IDENTIFICIRANJU DIMENZIJA KVALITETE VISOKOOBRAZOVNE USLUGE
Samira Fazlić
orcid.org/0000-0002-3838-7373
; University of Tuzla, Faculty of Economics
Sabina Đonlagić
; University of Tuzla, Faculty of Economics
Abstract
Primarni cilj autora ovog rada jest ukazati na osnovna obilježja i značenje faktorske analize, te istražiti mogućnosti njezine primjene u mjerenju kvalitete visokoobrazovne usluge, odnosno u identifi ciranju ključnih dimenzija i atributa njezine kvalitete. Naime, veliki broj dimenzija i atributa kojima se može opisati i defi nirati kvaliteta visokoobrazovne usluge ukazuje na multidimenzionalnost njezine strukture. Upravo zbog utvrđivanja strukture kvalitete visokoobrazovne usluge, autori su dimenzije i atribute sagledali kao skup varijabli, jer dimenzije obrazovne usluge su multidimenzionalna pojava koja omogućuje primjenu različitih kvantitativnih tehnika, a posebno metoda multivarijacijske analize. Uvažavajći činjenicu da mjerenje kvalitete na visokoobrazovnim ustanovama podrazumijeva mjerenje kvalitete temeljene na očekivanjima i percepcijama studenata, u radu je provedena faktorska analiza glavnih komponenti, kako ljestvice očekivanja, tako i ljestvice percepcija, a sve u svrhu pojednostavljenja složene strukture istraživanog problema i ekstrahiranja faktora visokoobrazovne usluge.
Keywords
multivarijacijska analiza; faktorska analiza; mjerenje kvalitete; dimenzije kvalitete visokobrazovne usluge; rotacija faktora
Hrčak ID:
170734
URI
Publication date:
15.12.2016.
Visits: 5.868 *