Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2099
Sviranje glazbenih instrumenata u osnovnoškolskoj dobi i odabir srednje škole i zanimanja
Diana Atanasov Piljek
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Tamara Jurkić Sviben
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Abstract
Brojna znanstvena istraživanja ukazuju na povezanost određenih glazbenih aktivnosti s razvojem neglazbenih kompetencija. Učenje sviranja glazbenog instrumenta doprinosi razvoju elemenata višestrukih inteligencija.
Cilj ovoga rada je ispitati postoji li veza između učenja i aktivnosti sviranja nekog glazbenog instrumenta u osnovnoj školi s odabirom srednje škole i zanimanja.
Za potrebe istraživanju razmatrana su pitanja: postoji li veza između sviranja glazbenog instrumenta u osnovnoškolskoj dobi s odabirom srednje škole i zanimanja, s uspjehom iz matematike, razinom budućeg obrazovanja i poznavanjem stranih jezika. U istraživanju su sudjelovala 283 ispitanika različitih dobnih skupina podijeljenih u dvije kategorije: ispitanici koji su svirali glazbeni instrument u osnovnoškolskoj dobi i oni koji to nisu. Ispitivanje je provedeno provjerenim anketnim upitnikom. Rezultati su analizirani neparametrijskim metodama obrade podataka te upućuju na potrebu sviranja glazbenog instrumenta u osnovnoškolskoj dobi i na višestruku korist sviranja u razvoju neglazbenih kompetencija mlade osobe.
Keywords
neglazbene kompetencije; osobni interesi; razina obrazovanja; sviranje
Hrčak ID:
171678
URI
Publication date:
30.8.2016.
Visits: 2.500 *