Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2006

Socijalne, emocionalne i pedagoške kompetencije nastavnika kao prediktori različitih aspekata kulture škole

Maja Brust Nemet ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Tena Velki ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek


Full text: english pdf 351 Kb

page 1087-1119

downloads: 604

cite

Full text: croatian pdf 351 Kb

page 1087-1119

downloads: 1.197

cite


Abstract

Kultura je vrlo suptilna, ali i utjecajna na život škole. Identificiranjem kulture škole i smjernica za njezino poboljšanje uočavaju se čimbenici koji potiču ili ometaju napredak učenika, njihov razvoj i dostignuća, kao i ostvarenje ciljeva. Kompetentnost je nastavnika u snažnoj vezi sa zadovoljstvom i samoodređenjem nastavnika kao čovjeka, a neophodan čimbenik razvijanja kompetencija učenika, odnosno učenikova zadovoljenja bioloških, socijalnih i samoaktualizacijskih potreba. Cilj je istraživanja na temelju teorijskih postavki i empirijskog istraživanja utvrditi koji čimbenici predviđaju pozitivnu kulturu i uspješnost škole. Na temelju samoprocjena nastavnika utvrđuju se potencijali prediktori, demografske značajke, socijalne, emocionalne i predagoške kompetencije nastavnika koji su se pokazali povezanima s percepcijom nekih aspekata pozitivne kulture škole. Rezultati istraživanja provedenog među 696 nastavnika u 30 osnovnih škola u slavonskim županijama pokazuju kako demografske značajke nisu značajne za predviđanje kulture škole, ali su zato značajne karakteristike nastavnika u tome da nastavnici koji samoprocjenjuju viši stupanj pedagoške i emocionalne kompetencije procjenjuju i pozitivniju kulturu škole. Pedagoške i emocionalne kompetencije pokazale su se kao najbolji prediktori svih aspekata kulture škole. Pedagoške, socijalne i emocionalne su kompetencije nastavnika i kultura škole povezani i jedna kategorija ne isključuje drugu, stoga je tijekom formalne izobrazbe potrebno povećati naglasak na pedagoške, socijalne i emocionalne kompetencije nastavnika koje mogu snažno utjecati na različite segmente škole, a ponajprije na kulturu škole.

Keywords

pedagoške; socijalne i emocionalne kompetencije; uspješnost škole

Hrčak ID:

172316

URI

https://hrcak.srce.hr/172316

Publication date:

29.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 4.299 *