Original scientific paper
Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali
Ksenija Romstein
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ana Sekulić-Majurec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 250 Kb
page 41-52
downloads: 1.872
cite
APA 6th Edition
Romstein, K. & Sekulić-Majurec, A. (2015). Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija and Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija and Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
Harvard
Romstein, K., and Sekulić-Majurec, A. (2015). 'Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 41-52. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Romstein K, Sekulić-Majurec A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 December 12];12(1-2):41-52. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
IEEE
K. Romstein and A. Sekulić-Majurec, "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 41-52, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: english pdf 114 Kb
page 53-53
downloads: 276
cite
APA 6th Edition
Romstein, K. & Sekulić-Majurec, A. (2015). Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija and Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija and Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
Harvard
Romstein, K., and Sekulić-Majurec, A. (2015). 'Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 41-52. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Romstein K, Sekulić-Majurec A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 December 12];12(1-2):41-52. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
IEEE
K. Romstein and A. Sekulić-Majurec, "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 41-52, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: german pdf 114 Kb
page 54-54
downloads: 198
cite
APA 6th Edition
Romstein, K. & Sekulić-Majurec, A. (2015). Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 41-52. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija and Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, no. 1-2, 2015, pp. 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija and Ana Sekulić-Majurec. "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali." Pedagogijska istraživanja 12, no. 1-2 (2015): 41-52. https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
Harvard
Romstein, K., and Sekulić-Majurec, A. (2015). 'Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), pp. 41-52. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Romstein K, Sekulić-Majurec A. Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [cited 2024 December 12];12(1-2):41-52. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845
IEEE
K. Romstein and A. Sekulić-Majurec, "Obrnuta inkluzija – pedagoške vrijednosti i potencijali", Pedagogijska istraživanja, vol.12, no. 1-2, pp. 41-52, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/178845. [Accessed: 12 December 2024]
Abstract
Inkluzija se, kao suvremeni pedagoški koncept, najčešće operacionalizira kroz redoviti sustav odgoja i obrazovanja. U suvremenoj literaturi inkluzija se eksplicira kao poželjna ideologija odgoja i obrazovanja, no postoje i autori koji upozoravaju da odgojno-obrazovne institucije zapravo podržavaju status quo socijalnih relacija što otežava njezinu implementaciju. Zbog toga se u posljednjih pet do deset godina na međunarodnoj razini sve više počelo govoriti o „obrnutoj” inkluziji – uključivanju djece tipičnog razvoja u posebni sustav odgoja i obrazovanja. Zagovaratelji obrnute inkluzije tvrde kako ona omogućuje djeci tipičnog razvoja učenje u kvalitetnijem okruženju iz više razloga: povoljniji je omjer odraslih i djece, postoji više mogućnosti za provođenje individualizacije načina rada i diferencijacije sadržaja rada, te zbog učiteljeve uske specijaliziranosti za učenje i poučavanje. S druge strane, obrnuta inkluzija djeci s teškoćama u razvoju omogućuje širenje socijalne mreže i stjecanje kompetencija potrebnih za svakodnevno socijalno funkcioniranje. Konkretnim praćenjem načina odgojno-obrazovnog rada u posebnom sustavu odgoja i obrazovanja zapažen je povoljniji omjer djece i odraslih, bolja diferencijacija nastavnih sadržaja te dominacija individualiziranog pristupa učeniku, uz korištenje specifčnih didaktičkih, audio-vizualnih sredstava i pomagala. Sve to ukazuje na postojanje resursa unutar postojećeg posebnog sustava odgoja i obrazovanja koji mogu odgovoriti na pedagoške pretpostavke obrnute inkluzije.
Keywords
inkluzija; obrnuta inkluzija; poseban sustav odgoja i obrazovanja; kvaliteta odgoja i obrazovanja
Hrčak ID:
178845
URI
https://hrcak.srce.hr/178845
Publication date:
6.11.2015.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.349
*