Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.20867/thm.12.2.2

PRIMJENA KORPUSNE LINGVISTIKE U OPISU IDEOLOGIJA KORPORACIJA

Renata Fox ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Full text: english pdf 263 Kb

page 15-24

downloads: 354

cite


Abstract

Ovaj rad koristi korpusnu lingvistiku za istraživanje ideologija korporacija Fortuna 500 institucionaliziranih u izjavama o misiji tih organizacija. Koristi se kvalitativna i kvantitativna metodologija. Kvalitativna metodologija primijenjena je kod semantike korporacijske ideologije. Točnije, kvalitativna metodologija objašnjava ideje, uvjerenja, značenja i pojmove koji se nalaze u izjavama o misiji, veze između tih ideja, uvjerenja, značenja i pojmova te društva, kao i što tim idejama, značenjima i pojmovima daje smisao.
Kvantitativna metodologija primijenjena je kod opisa i usporedbi korporacijskih ideologija zasnovanih na korpusnom pristupu te računalnoj analizi teksta korpusa izjava o misiji. Analiza je pokazala da korporacije koriste ideologiju kako bi stvorile simbolički univerzum: “matricu svih društvenih i individualnih značenja” koja određuje značenje korporacije i njezinih interesnih grupa.

Keywords

korpusna lingvistika; ideologija korporacije; javni diskurs korporacije; defoltni žanr; izjava o misiji; simbolički univerzum

Hrčak ID:

181221

URI

https://hrcak.srce.hr/181221

Publication date:

30.12.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 1.324 *