Original scientific paper
https://doi.org/10.20867/thm.11.2.4
ANALIZA NATJECATELJSKIH SNAGA: PRIMJER HOTELSKIH PODUZEĆA
Anton Ogorelc
; Faculty of Economics and Business, Maribor, SloveniaUniversity of Maribor, Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Boris Snoj
; Faculty of Economics and Business, Maribor, SloveniaUniversity of Maribor, Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Ales Petejan
; Faculty of Economics and Business, Maribor, SloveniaUniversity of Maribor, Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
Hotelska poduzeća se suočavaju s višestrukim razvojnim utjecajima. Interakcija utjecaja hotelskih poduzeća s njihovim okruženjem sve je dinamičnija i kompleksnija. U ovom radu obrađeni su odnosi sudionika “tržišne utakmice”: kupci, natjecatelji (proizvođači), tehnologije i dobavljači. U istraživanju natjecateljskih snaga u poduzećima s više od 20 zaposlenih uspoređena su sva slovenska poduzeća s poduzećima u hotelskoj industriji. Rezultati istraživanja potvrđuju hipotezu da nema bitnih razlika između poduzeća u drugim djelatnostima i poduzeća koja nude hotelske proizvode. Za hotelska poduzeća znakovito je da u svom poslovanju više rabe informacijske tehnologije nego u drugim poduzećima.
Keywords
Porterov model natjecateljskih snaga; natjecateljske snage u hotelskoj industriji; hotelska poduzeća Slovenije
Hrčak ID:
181297
URI
Publication date:
30.12.2005.
Visits: 11.757 *