Review article
https://doi.org/10.20867/thm.9.2.23
SEGMENTACIJA I POTICANJE SELEKTIVNIH OBLIKA HVARSKOG TURIZAM - SPOJ IZVORNOGA I MODERNOGA
Visko Zaninović
; Hotel «Amfora», Hvar, Hrvatska
Abstract
Otok Hvar pripada u skupinu srednjodalmatinskih otoka. Po svojoj veličini četvrti je jadranski otok (299,7 km1 2), dok je iza Cresa najduži (68 km).
Privreda otoka Hvara temelji se na poljoprivredi, ribarstvu i zanatstvu, dok je danas najaktualnija privredna grana turizam. Tome su pridonijele izvanredne klimatske
karakteristike, rijetka ljepota pejzaža, kulturno - povijesne znamenitosti Hvara i niz raznolikih prirodnih uvjeta za turistički život, odmor i razonodu.
Otok Hvar ima ugođaj koji je potrebit modernom gostu umornom od sive svakodnevice, betona i asfalta. Otok Hvar može ponuditi i organizirati razne vrste turizma u zdravoj i ekološki čistoj prirodi, bilo na moru ili na kopnu. Otok Hvar je sretan spoj vlastitih vrijednosti koje se temelje na prirodnim ljepotama, izvanrednim klimatskim uvjetima, položaju i prebogatoj kulturno povijesnoj baštini.
Otok Hvar je neprocjenjivo bogatstvo Republike Hrvatske. Njegov potencijal je do sada slabo iskorištavan. Nedostatno su štićene izvornosti otoka i također nedostatno korištene.
Turizam je najvažnija gospodarska grana otoka Hvara. On mora doživjeti ispravke njegovih sadašnjih dosega i oblika. S novim oblicima pristupa turističkom gospodarenju
zasigurno će biti uvijek privlačan i zahvalan prostorni ambijent.
U cilju postizanja veće konkurentnosti, a time i bolje tržišne pozicije, turistička destinacija otok Hvar se mora tržišno repozicionirati. Segmentacijom i poticanjem selektivnih oblika hvarskog turizma ostvarila bi se specijalizacija i nužno inkorporirana diferencijacija. Takav pristup nosi u sebi više izvora konkurentnosti, a samim time i
sama konkurentna prednost postaje znatno veća.
Keywords
turizam; autohtonost; resursi; segmentacija; konkurentnost; turistički proizvod
Hrčak ID:
181490
URI
Publication date:
30.12.2003.
Visits: 2.187 *