Conference paper
https://doi.org/10.20867/thm.4.1.16
Globalizacija i turizam
Werner Oppitz
; Johannes Kepler Universität, Linz, Österreich
Abstract
Svijet se razvija u tzv. globalno selo pod utjecajem tehničkog napretka, pogotovo u području prometa i telekomunikacija. U okvirima turizma to znači golemo proširenje tržišta. Nastala su velika turistička poduzeća, koja djeluju neovisno o državi te nude standardizirane homogene produkte. Proces globalizacije stvara osjećaj nesigurnosti u prvom redu onim poduzećima, organizacijama i zemljama, koje još uvijek nisu konkurentne. Ali značenje globalizacije za turizam ne treba precjenjivati. Tako interregionalni turizam u Europi ostvaruje 88%
cjelokupnog prihoda, dok na interkontinentalni turizam otpada samo 12%. Također treba voditi računa o činjenici da turizam nudi usluge koje su uglavnom vezane za određenu destinaciju.
Proces globalizacije jača konkurenciju među destinacijama, i na taj način destinacija kao ponudbena cjelina dobiva na značenju. Još jedan od problema koji se javlja kao posljedica globalizacije je utjecaj putovanja na ekološko okruženje te očuvanje kulturnog identiteta.
Keywords
globalizacija stvara globalno selo; globalizacija znači proširenje tržišta; globalizacija osnažuje značenje destinacije kao ponudbene jedinice; granice globalizacije kroz ograničavanje mobilnosti turističkih proizvodnih faktora; utjecaj države na uvjete međunarodne konkurencije kao opasnost od opadanja međunarodnog turističkog prometa
Hrčak ID:
182121
URI
Publication date:
30.7.1998.
Visits: 4.119 *