Skip to the main content

Conference paper

https://doi.org/10.20867/thm.3.2.13

Kvaliteta usluga zračnog prometa u funkciji poboljšanja ukupne kvalitete turističke ponude

Darko Prebežac ; Faculty of Economics, University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 2.894 Kb

page 381-392

downloads: 1.522

cite


Abstract

Rastuće suparništvo među konkurentskim zrakoplovnim kompanijama na tržištu zračnog prometa, pojavljivanje novih konkurenata koji se naravno pozicioniraju na profitabilnim dijelovima tržišta, promjene u ponašanju potencijalnih putnika, nedovoljna i uslijed toga skupa infrastruktura zračnih luka i kontrole letenja te porast konkurencije u vidu alternativa zračnom prometu, kao što su npr.: novi telekomunikacijski mediji i super-brzi vlakovi, karakteriziraju tržišno nadmetanje u zračnom prometu danas.
Na strani potražnje za uslugama zračnog prometa je došlo do značajnih promjena u ponašanju potencijalnih korisnika usluga zrakoplovnih kompanija, a i one same imaju sve manje utjecaja na kanale distribucije. Posljedica su toga povećani pritisak na cijene, i osjetan pad lojalnosti putnika. Uslijed povećanja intenziteta putovanja putnici su postali iskusniji i kritičniji kako u ocjenjivanju kvalitete ponuđene usluge tako i u uspoređivanju odnosa kvalitete usluga u odnosu na cijenu te usluge, što je primoralo zrakoplovne kompanije da se permanentno prilagođavaju novim i sve viših zahtjevima putnika.
One kompanije koje nisu u stanju pratiti trend smanjivanja troškova moraju pokušati poboljšati svoju konkurentsku poziciju traženjem rezervi na drugim područjima poslovanja, jer samo na taj način mogu opstati u borbi za putnike. Zbog toga kvaliteta usluge zračnog prometa dobiva u sve većoj mjeri ključnu ulogu u razvoju njihove konkurentske sposobnosti. Budući da se turistička ponuda sastoji od raznovrsnih proizvoda i usluga, među kojima se nalazi i usluga prijevoza, veoma je značajno da sve one svojom kvalitetom maksimalno moguće odgovaraju zahtjevima potrošača. Na taj će način putnici steći dojam da se radi o jednom neprekinutom lancu koji čini zatvoreni koncept usluge koju su i očekivali, poduzeća će moći kapitalizirati novac i vrijeme utrošeno u razvoj kvalitete usluge i znatno poboljšati profitabilnost svoga poslovanja, a turističko gospodarstvo će biti u stanju adekvatnije odgovoriti na najnovije tržišne izazove.

Keywords

kvaliteta; usluga zračnog prometa; kvaliteta usluge zračnog prometa; ukupna kvaliteta turističke ponude

Hrčak ID:

182335

URI

https://hrcak.srce.hr/182335

Publication date:

30.12.1997.

Article data in other languages: english

Visits: 2.642 *