Preliminary communication
Problemi u vizualnom funkcioniranju djece s inetelektualnim teškoćama
Sonja Alimović
orcid.org/0000-0003-2122-7944
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Croatia.
Abstract
Problemi u vizualnom funkcioniranju među najčešćim su dodatnim poteškoćama u djece s intelektualnim teškoćama. Ipak, ovi problemi često ostaju neprepoznati i neotkriveni, a uvelike utječu na razvoj i učenje. Kako bismo ispitali učestalost i vrste problema u vizualnom funkcioniranju djece s intelektualnim teškoćama, procijenili smo vidne funkcije (oštrina vida, osjetljivost na kontraste, stereovid i okulomotoričke funkcije) u 25-ero djece s blagim i umjerenim stupnjem intelektualnih teškoća, kronološke dobi od 7 do 13 godina, polaznika škole za djecu s intelektualnim teškoćama. Rezultati su pokazali da su vidne funkcije većine djece razvijene ispod očekivanih rezultata u odnosu na njihovu dob, osobito stereovid. Gotovo polovina djece imala je refrakcijske greške koje nisu korigirane. Rezultati čak sedmero djece na testovima oštrine vida ukazuju na slabovidnost. Procjena funkcionalnog vida mora postati obavezna za svu djecu s intelektualnim teškoćama, kako bi se na vrijeme prepoznale poteškoće u vizualnom funkcioniranju, osigurala pravovremena intervencija i učinila prilagodba nastavnih sredstava i metoda.
Keywords
problem u vizualnom funkcioniranju; intelektualne teškoće; slabovidnost; vidne funkcije
Hrčak ID:
193745
URI
Publication date:
16.2.2018.
Visits: 3.358 *