Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2412

Hoće li preživjeti? Nacionalni jezik i internacionalizacija visokoga obrazovanja u Sloveniji

Monika Kalin Golob ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Gaja Červ ; Waldorf School of Ljubljana
Marko Stabej ; Faculty of Arts, University of Ljubljana
Mojca Stritar Kučuk ; Independent researcer
Samo Kropivnik ; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana


Full text: croatian pdf 333 Kb

page 1059-1104

downloads: 228

cite

Full text: english pdf 333 Kb

page 1059-1104

downloads: 264

cite


Abstract

„Nedoumice“ između višejezičnosti u teoriji i engleskoga kao lingue france u praksi tiču se poslijebolonjskoga europskoga visokog obrazovanja u cjelini. Ovaj rad prikazuje primjer Slovenije putem analize sličnih izazova prisutnih u slovenskoj (visokoobrazovnoj) jezičnoj politici. Stanje se stvari sagledava s aspekta prihvaćanja statusa slovenskoga jezika kao službenoga jezika Republike Slovenije, kao i prihvaćanja potrebe za većom uključenosti stranih studenata i nastavnika i daljnjeg unapređenja kvalitete visokoga obrazovanja. U radu se predstavljaju rezultati ispitivanja koja su provedena u listopadu 2012. godine među najvažnijim dionicima slovenskoga visokog obrazovanja s ciljem istraživanja stajališta o uporabi jezika poučavanja u visokome obrazovanje. Rezultati su analizirani s pogledom na izraženo stajalište u vezi s uporabom jezika u visokome obrazovanju, što je dovelo do uspostavljanja triju skupina mišljenja unutar uzorka studenata i nastavnika Sveučilišta u Ljubljani. Na temelju analize dostupnih izvora, rasprava, mišljenja, ispitivanja i intervjua donose se određene preporuke o regulaciji uporabe jezika u visokome obrazovanju u Sloveniji.

Keywords

visoko obrazovanje; internacionalizacija; jezična politika; slovenska sveučilišna politika

Hrčak ID:

193780

URI

https://hrcak.srce.hr/193780

Publication date:

29.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.150 *