Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2624

Timsko poučavanje u učenju engleskog kao stranog jezika: primjer Austrije i mišljenja hrvatskih studenata

Kristina Pokasić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Kristina Cergol Kovačević ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 156 Kb

page 75-89

downloads: 553

cite

Full text: english pdf 156 Kb

page 75-89

downloads: 276

cite


Abstract

Cilj ovoga istraživanja bio je istražiti pozitivne i negativne aspekte timskoga poučavanja (TP) te predstaviti TP kao preporučen oblik poučavanja u nastavi engleskog jezika u Hrvatskoj. U TP dva ili više učitelja zajedno planiraju nastavni sat, provode ga te se na njega kritički osvrću. Taj oblik poučavanja smatra se iznimno korisnim u radu s različitim profilima učenika jer naglašava individualizirani pristup svakome učeniku, a osobito je koristan u poučavanju učenika s posebnim potrebama.
U ovome istraživanju kombinirali smo dvije vrste prikupljanja podataka te smo upotrijebili upitnik i polustrukturirani intervju. S pomoću upitnika istražili smo mišljenja dvije skupine studenata iz Hrvatske (N = 30) i Austrije (N = 33), budućih učitelja engleskoga jezika. Austrijska skupina ispitanika imala je iskustva s TP, a hrvatska skupina ispitanika nije imala slična iskustva. Zanimalo nas je kako su ispitanici saznali za taj oblik poučavanja, koje pozitivne, a koje negativne aspekte TP-a mogu istaknuti, misle li da posjeduju kompetencije potrebne za primjenu tog oblika poučavanja, misle li da TP treba sustavno primjenjivati u obrazovanju i kako bi ono moglo biti korisno za učitelje i učenike. Podatci su bili uspoređeni s polustrukturiranim intervjuom koji je bio proveden sa stručnjakinjom za TP koja poučava buduće učitelje engleskog jezika toj metodi.
Rezultati ovoga istraživanja potvrdili su pozitivne stavove obiju skupina ispitanika prema TP-u, koji se odražavaju u mnogostrukim koristima za učitelje, učenju jednih od drugih, razmjeni iskustava, znanja i zamisli, kao i međusobnom pružanju potpore. Istaknute koristi za učenike bile su veći stupanj individualiziranog pristupa i mogućnost promatranja dviju osoba koje su učenicima uzori. U zaključku ističemo blagodati tog oblika poučavanja i njegovo postupno uključivanje u nastavu engleskoga jezika u hrvatskom obrazovnom sustavu.

Keywords

Austrija; budući učitelji; engleski jezik; Hrvatska

Hrčak ID:

193798

URI

https://hrcak.srce.hr/193798

Publication date:

3.8.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.201 *