Skip to the main content

Review article

UVJETOVANOSTI ŠKOLSKE JEZIČNE PRAKSE IDIOMATSKIM OSOBITOSTIMA JEZIČNE ZAJEDNICE

Zdenka Gudelj-Velaga ; Pedagoški fakultet, Rijeka


Full text: croatian pdf 471 Kb

page 27-43

downloads: 304

cite


Abstract

Uz navode iz sovjetske i talijanske metodičke literature, u radu je prikazano istraživanje u kome su učenici, studenti, nastavnici razredne nastave i hrvatskoga jezika očitovali svoju svijest o pripadnosti zavičajnome idiomu. Birali su jedan, dva, tri, a neki i četiri idioma, najčešće kombinacije dijalekata i narječja. Istraživanje je pokazalo da horizontalno distribuirani idiomi čine jezičnu osnovu na kojoj se razvija sposobnost komuniciranja u standardnome jeziku. Afirmira se pojam -školska jezična zajednica-. Naglašava se suodnošenje školske s društvenom jezičnom praksom i pledira za interdisciplinarna istraživanja školske jezične prakse te za znanstveno utemeljenje školske jezične politike.

Keywords

Hrčak ID:

202421

URI

https://hrcak.srce.hr/202421

Publication date:

13.3.1997.

Article data in other languages: english

Visits: 1.013 *