Review article
UVJETOVANOSTI ŠKOLSKE JEZIČNE PRAKSE IDIOMATSKIM OSOBITOSTIMA JEZIČNE ZAJEDNICE
Zdenka Gudelj-Velaga
; Pedagoški fakultet, Rijeka
Abstract
Uz navode iz sovjetske i talijanske metodičke literature, u radu je prikazano istraživanje u kome su učenici, studenti, nastavnici razredne nastave i hrvatskoga jezika očitovali svoju svijest o pripadnosti zavičajnome idiomu. Birali su jedan, dva, tri, a neki i četiri idioma, najčešće kombinacije dijalekata i narječja. Istraživanje je pokazalo da horizontalno distribuirani idiomi čine jezičnu osnovu na kojoj se razvija sposobnost komuniciranja u standardnome jeziku. Afirmira se pojam -školska jezična zajednica-. Naglašava se suodnošenje školske s društvenom jezičnom praksom i pledira za interdisciplinarna istraživanja školske jezične prakse te za znanstveno utemeljenje školske jezične politike.
Keywords
Hrčak ID:
202421
URI
Publication date:
13.3.1997.
Visits: 1.013 *