Transition, Vol. 19 No. 39, 2017.
Preliminary communication
NOVE POSLOVNE STRATEGIJE NA PRIMJERU HIGH TECH TVRTKI
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Berislav Bolfek
; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Matea Petrač
; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Abstract
High tech industrija čini jednu od najvažnijih grana globalne ekonomije. To je mlado i turbulentno tržište. Kako bi tvrtke uspjele na takvom tržištu bitna je kvalitetna poslovna strategija. Temeljni izazov strategijskog menadžmenta proizlazi iz konstantne potrebe za upoznavanjem okoline, kako poslovne, tako i opće, u kojoj se tvrtka razvija i raste. Ta okolina konstantno pruža prilike, tj. mogućnosti i prijetnje ili ograničenja. Stalnim učenjem tvrtke stječu znanje kojim ostvaruju konkurentske prednosti, a to znanje su njihove ključne kompetencije i zapravo glavni čimbenik uspjeha. U radu autori analiziraju 10 tvrtki koje su ujedno i vodeći brandovi na high tech tržištu prema Interbrandu. Analizom njihove povijesti razvoja, planova za budućnost i vrijednosnog lanca utvrđeno je kako su njihovi ključni faktori uspjeha ulaganje u istraživanje i razvoj, inovativnost, prilagodba klasičnih generičkih strategija, te komercijalizacija samo profitabilnih proizvoda i usluga. Na temelju analize, te kritika Porterovog modela, autori su izradili vlastiti model novih poslovnih strategija za high tech tvrtke koji sagledava pomake od klasičnih generičkih strategija.
Keywords
generičke strategije; konkurentska prednost; vrijednosni lanac; high tech tvrtke; vodeći high tech brandovi
Hrčak ID:
202657
URI
Publication date:
29.6.2018.
Visits: 1.933 *