Skip to the main content

Preliminary communication

NOVE POSLOVNE STRATEGIJE NA PRIMJERU HIGH TECH TVRTKI

Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Berislav Bolfek ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,
Matea Petrač ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju,


Full text: croatian docx 111 Kb

page 42-53

downloads: 837

cite


Abstract

High tech industrija čini jednu od najvažnijih grana globalne ekonomije. To je mlado i turbulentno tržište. Kako bi tvrtke uspjele na takvom tržištu bitna je kvalitetna poslovna strategija. Temeljni izazov strategijskog menadžmenta proizlazi iz konstantne potrebe za upoznavanjem okoline, kako poslovne, tako i opće, u kojoj se tvrtka razvija i raste. Ta okolina konstantno pruža prilike, tj. mogućnosti i prijetnje ili ograničenja. Stalnim učenjem tvrtke stječu znanje kojim ostvaruju konkurentske prednosti, a to znanje su njihove ključne kompetencije i zapravo glavni čimbenik uspjeha. U radu autori analiziraju 10 tvrtki koje su ujedno i vodeći brandovi na high tech tržištu prema Interbrandu. Analizom njihove povijesti razvoja, planova za budućnost i vrijednosnog lanca utvrđeno je kako su njihovi ključni faktori uspjeha ulaganje u istraživanje i razvoj, inovativnost, prilagodba klasičnih generičkih strategija, te komercijalizacija samo profitabilnih proizvoda i usluga. Na temelju analize, te kritika Porterovog modela, autori su izradili vlastiti model novih poslovnih strategija za high tech tvrtke koji sagledava pomake od klasičnih generičkih strategija.

Keywords

generičke strategije; konkurentska prednost; vrijednosni lanac; high tech tvrtke; vodeći high tech brandovi

Hrčak ID:

202657

URI

https://hrcak.srce.hr/202657

Publication date:

29.6.2018.

Visits: 1.933 *