Preliminary communication
PERCEPCIJA VAŽNOSTI IZVORNOSTI (TRADICIJE) KOD TURISTA I LOKALNOG STANOVNIŠTVA U DUBROVAČKOM PRIMORJU
Ana Portolan
; Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Sveučilište u Dubrovniku
Klara Vojvodić
orcid.org/0000-0003-2945-4930
; Referentica prodaje i marketinga Pervanovo d.o.o. za nekretnine i turizam Dubrovnik
Abstract
Lakoća protoka proizvoda i usluga na turističkom tržištu jedan je od rezultata procesa globalizacije koji je utjecao na porast važnosti izvornih (tradicionalnih proizvoda) i usluga kao ključnih elemenata diferencijacije i konkurentnosti. Cilj je rada dokazati postojanje nerazmjera između želja turista za upoznavanjem kulture, povijesti, enogastronomije i načina života lokalnog stanovništva konzumacijom izvornih (tradicionalnih) proizvoda i usluga te njihove zastupljenosti u turističkoj ponudi. U svrhu realizacije postavljenog cilja provedeno je istraživanje percepcije turista i lokalnog stanovništva metodom ispitivanja anketnim upitnikom na uzorku od 100 turista i 100 stanovnika Dubrovačkog primorja u razdoblju visoke sezone od lipnja do listopada. U analizi podataka koristili su se konfirmatorska faktorska analiza i neparametrijski Kruskal-Wallis test. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje nerazmjera između želja turista za konzumacijom izvornih (tradicionalnih) proizvoda i usluga te njihove zastupljenosti u turističkoj ponudi. Veća zastupljenost izvornosti u turističkim proizvodima i uslugama Dubrovačkog primorja rezultirala bi boljom tržišnom prepoznatljivošću, lakšom diferencijacijom od konkurencije te održivim turističkim razvojem.
Keywords
izvornost; tradicija; turističkih razvoj; Dubrovačko primorje
Hrčak ID:
213290
URI
Publication date:
19.12.2018.
Visits: 1.814 *