Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PERCEPCIJA VAŽNOSTI IZVORNOSTI (TRADICIJE) KOD TURISTA I LOKALNOG STANOVNIŠTVA U DUBROVAČKOM PRIMORJU

Ana Portolan ; Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Sveučilište u Dubrovniku
Klara Vojvodić orcid id orcid.org/0000-0003-2945-4930 ; Referentica prodaje i marketinga Pervanovo d.o.o. za nekretnine i turizam Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 529 Kb

str. 439-450

preuzimanja: 591

citiraj


Sažetak

Lakoća protoka proizvoda i usluga na turističkom tržištu jedan je od rezultata procesa globalizacije koji je utjecao na porast važnosti izvornih (tradicionalnih proizvoda) i usluga kao ključnih elemenata diferencijacije i konkurentnosti. Cilj je rada dokazati postojanje nerazmjera između želja turista za upoznavanjem kulture, povijesti, enogastronomije i načina života lokalnog stanovništva konzumacijom izvornih (tradicionalnih) proizvoda i usluga te njihove zastupljenosti u turističkoj ponudi. U svrhu realizacije postavljenog cilja provedeno je istraživanje percepcije turista i lokalnog stanovništva metodom ispitivanja anketnim upitnikom na uzorku od 100 turista i 100 stanovnika Dubrovačkog primorja u razdoblju visoke sezone od lipnja do listopada. U analizi podataka koristili su se konfirmatorska faktorska analiza i neparametrijski Kruskal-Wallis test. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje nerazmjera između želja turista za konzumacijom izvornih (tradicionalnih) proizvoda i usluga te njihove zastupljenosti u turističkoj ponudi. Veća zastupljenost izvornosti u turističkim proizvodima i uslugama Dubrovačkog primorja rezultirala bi boljom tržišnom prepoznatljivošću, lakšom diferencijacijom od konkurencije te održivim turističkim razvojem.

Ključne riječi

izvornost; tradicija; turističkih razvoj; Dubrovačko primorje

Hrčak ID:

213290

URI

https://hrcak.srce.hr/213290

Datum izdavanja:

19.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.258 *