Skip to the main content

Preliminary communication

Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama

Jelena Jurišić ; Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Igor Kanižaj orcid id orcid.org/0000-0002-8807-3655 ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ines Jokoš
Sebastijan Janeš
Jelena Jurić


Full text: croatian pdf 307 Kb

page 117-135

downloads: 9.006

cite


Abstract

Posljedica dinamičnosti medijskoga tržišta jest porast utjecaja
oglašivača što se, između ostalog, manifestira u prikrivenom oglašavanju.
Dok veći dio građana ne prepoznaje osnovne karakteristike
oglasa koji se prikazuju kao novinarski tekstovi, i u Hrvatskoj prikriveno oglašavanje sve više postaje dijelom medijskih sadržaja. Posrijedi je manipulacija čitateljima za koju pretpostavljamo da može
imati znatne posljedice i utjecati na povjerenje građana u medije. Nakon usporedne analize klasičnoga oglašavanja i prikrivenoga oglašavanja u radu donosimo rezultate istraživanja primjenom znanstvene metode analize sadržaja dviju najutjecajnijih hrvatskih dnevnih novina, u kojima je u prosincu 2006. godine otkriveno 327 tekstova s elementima prikrivenoga oglašavanja.

Keywords

prikriveno oglašavanje; mediji; dnevne novine; manipulacija

Hrčak ID:

20150

URI

https://hrcak.srce.hr/20150

Publication date:

20.6.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 13.839 *