Prethodno priopćenje
Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama
Jelena Jurišić
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Igor Kanižaj
orcid.org/0000-0002-8807-3655
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ines Jokoš
Sebastijan Janeš
Jelena Jurić
Sažetak
Posljedica dinamičnosti medijskoga tržišta jest porast utjecaja
oglašivača što se, između ostalog, manifestira u prikrivenom oglašavanju.
Dok veći dio građana ne prepoznaje osnovne karakteristike
oglasa koji se prikazuju kao novinarski tekstovi, i u Hrvatskoj prikriveno oglašavanje sve više postaje dijelom medijskih sadržaja. Posrijedi je manipulacija čitateljima za koju pretpostavljamo da može
imati znatne posljedice i utjecati na povjerenje građana u medije. Nakon usporedne analize klasičnoga oglašavanja i prikrivenoga oglašavanja u radu donosimo rezultate istraživanja primjenom znanstvene metode analize sadržaja dviju najutjecajnijih hrvatskih dnevnih novina, u kojima je u prosincu 2006. godine otkriveno 327 tekstova s elementima prikrivenoga oglašavanja.
Ključne riječi
prikriveno oglašavanje; mediji; dnevne novine; manipulacija
Hrčak ID:
20150
URI
Datum izdavanja:
20.6.2007.
Posjeta: 13.776 *