Skip to the main content

Review article

Kvalitete komunikacije učenika i nastavnika tijekom nastavnih i izvannastavnih aktivnosti

Semir Šejtanić orcid id orcid.org/0000-0002-8053-3979 ; Nastavnički fakultet, Univerzitet „Džemal Bijedić” u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Full text: english pdf 815 Kb

page 343-355

downloads: 3.889

cite

Full text: croatian pdf 804 Kb

page 331-342

downloads: 6.802

cite


Abstract

Komunikacija je temeljni društveni proces u kome se pružaju i primaju informacije, ali i proces koji omogućuje međudjelovanje pojedinca i skupine, učenika i nastavnika, učenika i učenika, nastavnika i učenika. Većina međusobnih odnosa odvija se kroz interpersonalnu komunikaciju i sama uspješnost odgojno-obrazovnog procesa ovisi od kvalitete i uspješnosti međusobne komunikacije učenika i nastavnika. Vrlo je važno da nastavnici, osim znanja iz odgovarajućih predmeta, podučavaju učenike komuniciranju, ali i vještinama uspješne komunikacije. Ovaj rad bavi se komunikacijskim vještinama koje se mogu učiti, usavršavati i unaprjeđivati, kako u nastavi, tako i u izvannastavnim aktivnostima te su veoma važne u odnosima učenika i nastavnika, jer je loša komunikacija često uzrokom brojnih problema i nesporazuma. Istraživanje je imalo za cilj utvrditi i ispitati procjene i mišljenje učenika i nastavnika o podučavanju učenika komunikacijskim vještinama. Uzorak istraživanja činilo je 590 učenika i 315 nastavnika osnovnih i srednjih škola s područja Hercegovačke regije (Bosna i Hercegovina). Za prikupljanje podataka korištena je tehnika skaliranja likertovog tipa. Rezultati istraživanja pokazali su da je podučavanje učenika komunikacijskim vještinama prisutno u izvođenju nastave i izvannastavnih aktivnosti.

Keywords

izvannastavne aktivnosti; komunikacijske vještine; nastava

Hrčak ID:

216734

URI

https://hrcak.srce.hr/216734

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 12.690 *