Original scientific paper
Vizualni identitet Stjepana III. Frankapana Ozaljskog u crkvi »Blasene Dywe Marie na Zmolcha Warhu«
Ivan Jurković
; Department of History, Faculty of Philosophy, Juraj Dobrila University of Pula, Pula, Croatia
Abstract
Radovi koje su od 1992. godine, s prekidima, do 2005. godine u pavlinskoj crkvi Rođenja Blažene Djevice Marije u Sveticama vodili djelatnici Konzervatorskog odjela u Karlovcu, iznijeli su na vidjelo dana freske, među kojima i one Grgura Velikog i sv. Jeronima, te su ih i obnovili. Te su freske smještene na prozoru istočnog zida svetišta ispod grbova koji su prepoznati kao frankapanski. Ne atribuirana slika jednoga od svetaca, sv. Stjepana Prvomučenika, nije međutim obnovljena. Premda je upozoreno da je donja datacija nastanka tih slika godina 1541., jedan dio stručnjaka smatra da ih je naručio Krsto Frankapan (†1527.), a drugi dio uporno prešućuje stvarne naručitelje. Dakle, Krstin, nećak Stjepan III. sa sestrom Katarinom nije dao uresiti zidnim slikama samo unutrašnjost crkve na Smolča Vrhu/Sveticama nego i kapele sv. Antuna Pustinjaka u Zadobarju (1539.). Kao i u svetičkoj crkvi, i u toj se kapeli ispod prizora navještenja na desnoj strani istočnog zida nalazi freska kamenovanja sv. Stjepana, sveca koji prokazuje donatora – Stjepana III.
Keywords
Freske u Sveticama; Stjepan III. Fankapan Ozaljski; vizualni identitet; simbolička komunikacija; (samo)promocija; 16. stoljeće.
Hrčak ID:
219433
URI
Publication date:
23.12.2018.
Visits: 1.724 *