Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.105

GENERACIJA Z U TRADICIONALNIM PRODAVAONICAMA: PREGLED I PRIJEDLOZI ISTRAŽIVANJA

Katija Vojvodić orcid id orcid.org/0000-0001-7870-1438 ; University of Dubrovnik, Department of Economics and Business Economics, Dubrovnik, Croatia


Full text: english pdf 408 Kb

page 105-120

downloads: 1.584

cite


Abstract

Za razliku od ranijih generacijskih skupina Baby Boomers, generacije X i
generacije Y, generacija Z (poznata i kao post-milenijska generacija) još je uvijek
nedovoljno istražena tema u kontekstu njezina maloprodajnog ponašanja. Iako postoje
znatne razlike među generacijama, može se tvrditi da svaka generacijska skupina utječe
na način poslovanja tradicionalnih maloprodavača. Uz to, tradicionalni se
maloprodavači suočavaju s rastućom konkurencijom, posebice od strane internetskih
maloprodavača. Osim toga, kupovne navike značajno mijenjaju maloprodajni sektor pa
tradicionalni maloprodavači moraju prilagoditi svoje strategije kako bi zadovoljili
zahtjeve suvremenih potrošača koji se brzo mijenjaju. Na temelju dosadašnje literature,
svrha je rada identificirati glavna obilježja post-milenijske generacije u kontekstu
tradicionalne maloprodaje. Nadalje, u radu se razvija okvir koji može dati smjernice za
buduća istraživanja i pomoći tradicionalnim maloprodavačima kako bi se bolje usmjerili
na post-milenijsku generaciju. Ključno je za tradicionalne maloprodavače pravilno
pristupiti generaciji Z kako bi učinkovitije osvojili taj tržišni segment te kako bi poboljšali
njihovo cjelokupno kupovno iskustvo.

Keywords

tradicionalni maloprodavači; generacija Z; ponašanje potrošača.

Hrčak ID:

221257

URI

https://hrcak.srce.hr/221257

Publication date:

17.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.962 *