Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5

Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo

Lana Ciboci orcid id orcid.org/0000-0003-1495-9573 ; Edward Bernays University College, Zagreb, Croatia
Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; University of Zagreb, University Department of Croatian Studies, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 579 Kb

page 83-101

downloads: 2.169

cite


Abstract

Živimo u svijetu u kojem mediji konstruiraju stvarnost, ali i utječu na svakoga korisnika medija. Novim digitalnim medijima i njihovim sadržajima posebno su izložena djeca, pa znanstvenici u svojim istraživanjima veliku pozornost pridaju medijskoj i digitalnoj pismenosti. Pri tome vode računa o novim pojavama, izazovima i rizicima koji su povezani s antropološkim, kognitivnim i socijalnim razvojem djece i mladih. Posebnu pozornost posvećuju socijabilnosti djece i mladih, ali i korisnika medija općenito, rizicima razvijanja raznih oblika ovisnosti o internetu i digitalne demencije. Važnu ulogu u medijskom odgoju imaju ne samo učitelji i škole nego i roditelji i obitelj. Cilj je ovoga rada prikazati i analizirati teorijske pristupe medijskoj i digitalnoj pismenosti i takozvanom digitalnom roditeljstvu te izložiti i protumačiti rezultate najnovijih istraživanja u Hrvatskoj o digitalnim navikama djece, odnosno njihovih roditelja, te o ulozi i mjestu roditelja u procesu medijskoga opismenjavanja djece i mladih, kao i o njihovu zadovoljstvu programima medijske pismenosti u odgojno-obrazovnom sustavu.

Keywords

medijska pismenost; digitalna pismenost; djeca; roditelji; strategije posredovanja

Hrčak ID:

226580

URI

https://hrcak.srce.hr/226580

Publication date:

23.7.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 5.883 *