Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.2

Teoretiziranje o materijalnosti u digitalnim dječjim knjigama

Natalia Kucirkova ; UCL Institute of Education, London, UK


Full text: english pdf 325 Kb

page 279-292

downloads: 499

cite


Abstract

Sudjelujuće pismenosti novi su načini upoznavanja pripovijedi kao i „tumačenja, stvaranja, dijeljenja i pripadanja u sve izrazitije globalnim i digitalno posredovanim kulturama“ (Wohlwend 2017a: 62). Ovaj je rad usmjeren na materijalna obilježja digitalnih dječjih knjiga te razmatra do koje mjere one podupiru razvoj sudjelujućih pismenosti. Materijalna svojstva digitalnih knjiga promatraju se s obzirom na njihove vanjske i unutrašnje karakteristike. Na temelju teorijske rasprave i empirijskih zapažanja utvrđuje se da su određene unutrašnje materijalne karakteristike digitalnih dječjih knjiga, odnosno njihova interaktivnost i multimedijalnost, postavljene na jedinstven način tako da podržavaju sudjelujuće pismenosti i da stoga predstavljaju novost u dječjem iskustvu upoznavanja pripovijedi.

Keywords

interaktivnost; multimedija; osobni angažman; sudjelujuće pismenosti; materijalnost; e-knjige; digitalne knjige; aplikacije; rana pismenost;

Hrčak ID:

229725

URI

https://hrcak.srce.hr/229725

Publication date:

4.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.627 *