Informatologia, Vol. 40 No. 3, 2007.
Review article
DEHUMANIZACIJA HOTELSKE INDUSTRIJE UPORABOM INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJA
Vlado Galičić
; Faculty of Tourism and Hospitality Menagement Opatija, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Slobodan Ivanović
; Faculty of Tourism and Hospitality Menagement Opatija, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Čovjek stoji na pragu informacijskog doba u kojem mu informacijsko-komunikacijske tehnologije (u daljnjem tekstu: ICT) omogućavaju neslućene mogućnosti na svim područjima djelovanja i života. ICT su raširile ljudske intelektualne mogućnosti i s tim bitno doprinjele razvoju naše civilizacije, međutim postavljaju se pitanja je li u informacijskom dobu živimo lakše, ljepše i bolje? Je li nam rad nudi veće zadovoljstvo u radu i životu? Jesmo li sigurniji zahvaljujući upotrebi ICT? S druge strane, otvaraju se pitanja nismo li zahvaljujući ICT u radu i komuniciranju više zaposleni i usamljeni? Dakle, pored velikih prednosti uporabe i evidentnih koristi, ICT donose i mnoge škodljive posljedice, odnosno, razumno se pojavljuju i njihove negativne strane – dehumanizacija rada, ljudskih odnosa, kulture. To znači da je čovjek uhvaćen u zamku unapređivanja, pa sve više prevladavaju mišljenja da ICT i slične inovacije koje se primjenjuju u hotelskoj industriji, samo otuđuju ljude, odnosno dovode do dehumanizacije i desocijalizacije unutar ljudske komponente. Premda se uporabi ICT ne mogu osporiti zasluge za razvoj kvalitete u području pripreme i pružanja usluga u hotelskoj industriji, na brzini pružanja usluga i uvođenju standardizacije kao preduvjeta kvalitete pružanja usluga, neosporno je da je prevelika količina informatičkih uređaja u svakodnevnom poslu dovela i do pojave dehumanizacije.
Keywords
hotelska industrija; informacijsko-komunikacijske tehnologije; dehumanizacija
Hrčak ID:
21518
URI
Publication date:
28.9.2007.
Visits: 2.461 *