Original scientific paper
DIGITALNA TRANSFORMACIJA MARKETINGA U MALIM I SREDNJIM PODUZEĆIMA – PREGLED POSTOJEĆIH ISTRAŽIVANJA
Igor Pihir
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Snježana Križanić
orcid.org/0000-0002-0834-1710
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Ana Kutnjak
orcid.org/0000-0003-1713-3582
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Abstract
Digitalna transformacija predstavlja izazov i priliku za poduzeća, koja moraju biti spremna za promjene. U moderno vrijeme društvo od malih i srednjih poduzeća (MSP) očekuje prilagodbu tržištu i moderniju infrastrukturu putem kojih oni nude svoje usluge i dobra. Iz tog razloga, digitalna transformacija postala je nezaobilazan korak koji poduzeća trebaju poduzeti kako bi postigla bolju efikasnost i osigurala konkurentnost na tržištu. Digitalna transformacija marketinga jednog poduzeća pomaže njegovoj prepoznatljivosti i boljoj komunikaciji prema potrošačima. Ovaj članak bavi se pregledom literature iz područja digitalne transformacije u marketingu malih i srednjih poduzeća. Rezultati istraživanja provedenih nad svjetskim bazama (WOS i Scopus) te pretraživanjem javno dostupnih izvora putem tražilice Google navedeni su kao skup smjernica ili trendova u kojem se navedeno područje nalazi s naglaskom na marketing malih i srednjih poduzeća. Kako bi se poduzeća odlučila na promjene, potrebno je da prvo utvrde svoju trenutnu poziciju na tržištu, trenutni digitalni položaj, spremnost zaposlenih na digitalnu transformaciju, strategije digitalizacije, konkretne mjere digitalizacije te efikasnost poduzetih mjera.
Keywords
mala poduzeća; srednja poduzeća; digitalna transformacija; marketinška komunikacija; konkurentnost
Hrčak ID:
234538
URI
Publication date:
1.3.2019.
Visits: 3.516 *