Professional paper
MODEL I EFEKTI SLANJA VELEPRODAJNIH RAČUNA EMAILOM
Stjepan Vidačić
orcid.org/0000-0001-5043-1288
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia
Abstract
Klasična poduzeća neprekidno traže mogućnosti racionalizacije i smanjenje troškova poslovanja, a to je moguće na razini automatizacije određenih poslovnih procesa i funkcija u okviru informacijskog sustava (IS), primjenom moderne informatičke tehnologije. Jedan od takvih procesa je automatizirana izrada i naknadna dostava kupcima računa za robu kupljenu u sustavu veleprodaje s odgodom plaćanja, čija realizacija ima organizacijske, tehnološke, informatičke, financijske i druge aspekte. Osnovna ideja je smanjivanje ukupnih troškova izrade (papir, toner, vrijeme izrade) i dostave računa (kuverte, vrijeme odlaska u poštu, poštarina), koji su sastavni dio procesa klasičnog fakturiranja i na godišnjoj razini mogu biti značajni. Ideja potpune primjene sustava eRačuna, pri čemu se pod tim pojmom podrazumijeva bilo koji način elektroničke dostave računa, je pravno, konceptualno i informatički riješena ali još uvijek nije u masovnijoj primjeni u praksi iz više razloga, od kojih su jedan dodatni troškovi implementacije i primjene sustava, a drugi dodatni troškovi i ovisnost o informatičkom posredniku, tako da su i druga rješenja koja smanjuju troškove još uvijek interesantna. U navedenom smislu prvi cilj ovog rada je prikaz modela procesa automatizirane izrade veleprodajnih računa i automatizirane dostave eRačuna kupcima putem emaila u PDF formatu, u okviru poslovne aplikacije informacijskog sustava poduzeća. Drugi cilj je analiza efekata primjene navedenog modela na odabranom primjeru poduzeća.
Keywords
ePoslovanje; veleprodajni račun; eRačun; poslovne aplikacije; informacijski sustav
Hrčak ID:
234543
URI
Publication date:
1.3.2019.
Visits: 1.169 *