Media studies, Vol. 10 No. 20, 2019.
Original scientific paper
https://doi.org/10.20901/ms.10.20.4
Stereotipi vezani uz stariju dob: pogled na starije u brazilskom oglašavanju
Christiane Monteiro Machado
orcid.org/0000-0003-4578-8447
; Universidade Positivo, Curitiba, Brazil
Jorge Pedro Sousa
orcid.org/0000-0003-0814-6779
; University Fernando Pessoa, Porto, Portugal
Abstract
Starenje (proces koji je već duboko zahvatio Europu, a sada i Brazil) više od ostalih demografskih fenomena predstavlja socijalnu konstrukciju koja je pod utjecajem medija. Oglašavanje, koje istovremeno reflektira društvene vrijednosti i doprinosi konstrukciji društvenih vrijednosti, koristi stereotipe kao alat za kreiranje prepoznatljivih likova. Cilj ovog istraživanja jest identificirati aspekte oglašivačkih poruka koje koriste stereotipe u portretiranju starijih ljudi. Uzorak se sastojao od devetnaest jedinica oglasa odabranih između 4,500 objava na Faceebooku i Youtubeu deset kompanija s najvećom potrošnjom na oglašavanje u Brazilu, u razdoblju od srpnja 2017. do lipnja 2018. Od 104 oglasa koji prikazuju starije ljude, 19 je koristilo stereotipe. U njih 12 koristili su se pozitivni stereotipi u smislu životnog iskustva koje dolazi s godinama, dok ih je 7 prikazivalo negativne osobine koje se vezuju uz starost: gubitak osjećaja za stvarnost kod starijih osoba, teškoće s tehnologijom, siromašna socijalna interakcija, fizičke teškoće ili staromodno odijevanje. Negativni stereotipi odražavaju zastarjelu percepciju procesa starenja.
Keywords
oglašavanje; starenje; stereotipi; Brazil; oglašivači
Hrčak ID:
236142
URI
Publication date:
24.3.2020.
Visits: 2.526 *