Preliminary communication
Pedagoško osmišljavanje slobodnoga vremena učenika osnovne škole
Jasenka Martinčević
orcid.org/0000-0002-9075-7423
; Third Elementary Schol Varaždin Trg Ivana Perkovca 35, 42000 Varaždin, Croatia
Abstract
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost između sociodemografskih karakteristika
i procjene važnosti pojedinih sekundarnih potreba učenika od 5. do 8. razreda
osnovne škole. Uzorak čini 196 ispitanika. Polazna osnova bio je koncept „četiri
želje” za definiranje situacije, W. I. Thomasa (1863. – 1947.) Kao instrument za ovo
istraživanje korišten je posebno konstruiran anketni upitnik, temeljen na Thomasove
četiri želje: želja za sigurnošću, želja za suosjećanjem, želja za priznanjem i želja za
novim iskustvom.
Primijenjen je Mann-Whitneyev U test, faktorska analiza, deskriptivna statistička
obrada, linearna regresijska analiza, Kruskal Wallisov test i korelacijska analiza.
Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajne razlike u procjenjivanju važnosti
pojedine potrebe s obzirom na spol, odnosno dob ispitanika. Utvrđena je korelacijska
povezanost izražavanja važnosti potrebe za sigurnošću s obzirom na dob te pozitivna
korelacija između procjene potrebe za priznanjem i dobi ispitanika. Nadalje, utvrđena
je povezanost dobi i izražavanja važnosti potrebe za doživljajem novoga iskustva kod
ispitanika. Istraživanjem smo dokazali da bitno veću potrebu za priznanjem iskazuju
ispitanici ženskoga spola.
Keywords
odgoj za slobodno vrijeme; pedagoško osmišljavanje slobodnoga vremena; potrebe učenika
Hrčak ID:
247861
URI
Publication date:
30.9.2020.
Visits: 1.468 *