Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.38190/ope.10.2.4

„Mjuzica.hr“ kao poduzetnički projekt u modelu glazbene streaming platforme

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; University North


Full text: croatian pdf 917 Kb

page 177-190

downloads: 446

cite


Abstract

Stara je medijska industrija ušla u razdoblje potpune transformacije proizvodne i menadžerske paradigme. Klasična medijska industrija, stvorena u krilu moderne, razvila se tek uz industrijsku proizvodnju i masovno oglašavanje. Glazbena je industrija nastala početkom 20. stoljeća razvojem radio prijemnika, a svoj će vrhunac vezati uz televiziju i „broadcasting“. Cilj je ovog rada otvoriti novi horizont u promišljanju razvoja novih medijskih odnosno glazbenih industrija i poduzetničkih projekata iz toga područja industrije. Model distribucije proizvoda glazbene industrije, kao fizičkih proizvoda u obliku gramofonskih ploča i prodaje u „brick-and-mortar“ prodavaonicama, zamijenjen je distribucijom na glazbenim streaming platformama. Poslijemoderno je društvo promijenilo naviku posjedovanja fizičkih nosača glazbenih zapisa u pretplatu na streaming servisu. Danas već posluje više globalnih streaming platformi koje distribuiranju glazbeni sadržaj te su višestruko prerasle oblike poduzetničkog projekta. Mjuzica.hr zamišljena je kao poduzetnički poduhvat u segmentu streaming platformi za hrvatske glazbenike.

Keywords

ekonomija platformi; glazbena industrija; Mjuzica.hr; streaming platforma

Hrčak ID:

248138

URI

https://hrcak.srce.hr/248138

Publication date:

17.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.161 *