Preliminary communication
Primjena pedagogije pučkog školstva nakon zakonodavne legalizacije brodskog kotara 1888. godine
Krešimir Škuljević
orcid.org/0000-0001-5067-5215
; Osnovna škola Vladimir Nazor, Slavonski Brod, Hrvatska
Abstract
Rad predstavlja novost u području pedagogije pučkog školstva u praksi nakon 1888.
godine. Temelji se na arhivskoj građi Kotarskog ureda Brod na Savi, dijela Požeške
županije, časopisu Školski vrt i Napredak te objavljenoj literaturi. Tematski se prati
pedagogija pučkog školstva i njezina promjena u pristupu prema odgojnom radu
pučkog školstva. Kako rad ne bi bio samo s teoretskim pristupom temeljen je na zakonskoj
raščlambi i raspravama javnosti upotpunjen je zapisnicima, dokumentima,
izvadcima i ostalom dokumentacijom iz školstva (i javne uprave) za područje Požeške
županije. Praksa je pokazala da se školski vrtovi dobro drže, uglavnom inicijativom
iskusnijih učitelja. Obrasci za analizu stanja učenika uvode kvalitetu, rade se popisi
izvrsnosti učenika, a učiteljima se brani “ugled“. Pedagogija počiva na razumnim
temeljima. Prethodno razdoblje ne spominje te detalje, koji su uglavnom nebitni na
saborskim sjednicama koje prenosi Cuvaj. Pedagogija na koncu pobjeđuje jer joj to
praksa potvrđuje primjerima iz prakse koji prate i brane učitelja na isti način, a dio
su upravnog institucionalnog okvira čiji je dio i pučko školstvo.
Keywords
pedagogija; Kotarski ured Brod na Savi; pučko školstvo
Hrčak ID:
251671
URI
Publication date:
28.12.2020.
Visits: 840 *