Psihoterapija, Vol. 34 No. 2, 2020.
Case report
https://doi.org/10.24869/psihei.2020.327
PSIHOTERAPIJA OVISNIKA O KOCKI U STUDENTSKOM SAVJETOVALIŠTU-PSIHODINAMSKO RAZUMIJEVANJE
Ester Jadreško
orcid.org/0000-0003-2833-0709
; Institute of Group Analysis
Abstract
Razdoblje studiranja podudara se sa završetkom adolescentnog razvoja u kojem mladi rezolucijom procesa druge separacije – individuacije završavaju vlastitu tranziciju iz djetinjstva u odraslu dob. Posebnost toga životnog razdoblja određena je formiranjem odrasle osobnosti u kojem posebnu ulogu ima uspješnost suočavanja i ovladavanje iskustvima separacije. U skladu s time u tom razdoblju vrlo nepovoljno značenje imaju separacijska iskustva koja mogu potaknuti pojavu simbiotsko-ovisničkih potreba i s njima povezanih strahova. Nemogućnost suočavanja i ovladavanja tim iskustvima može dovesti do zastoja u razvoju mladih na putu njihova odrastanja, odnosno individualizacije. U prikazu slučaja može se dobiti uvid kako je iskustvo separacije, odnosno prekid emocionalne veze potaknuo regresivne tendencije i pojavu ovisnosti o kocki. U skladu s time prikazan je proces u kojem je ponovno pronalaženje objekta u „prijelaznom prostoru“ psihoterapijske seanse dovelo do ponovnog uspostavljanja narušene narcističke ravnoteže i time do mogućnosti suočavanja i ovladavanja ranim iskustvima gubitka koji su stajali na putu realizacije razvojnih zadataka definiranih procesom druge separacije – individuacije.
Keywords
psihoanalitička psihoterapija; studentsko savjetovalište; postadolescencija; ovisnost o kocki; separacija – individuacija
Hrčak ID:
251806
URI
Publication date:
31.12.2020.
Visits: 1.826 *