Review article
https://doi.org/10.21464/mo.28.1.10
Nastava iz prirodoslovnog područja za slijepu djecu i djecu s oštećenjima vida
Janja Plazar
orcid.org/0000-0002-1032-8398
; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia
Cécil J. W. Meulenberg
orcid.org/0000-0001-8778-3316
; Science and Research Centre Koper, Koper, Slovenia
Aksinja Kermauner
orcid.org/0000-0003-0731-3002
; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia
Abstract
Nastava iz prirodoslovnog područja danas se najčešće temelji na principima konstruktivizma prema kojima djeca trebaju biti aktivni sudionici procesa učenja i izgrađivati svoje znanje na temelju iskustva. Metode i sredstva korištena u nastavi prirodoslovnog područja moraju biti prilagođeni perceptivnim potrebama slijepe djece i djece s oštećenjima vida kako bi im se omogućilo aktivno sudjelovanje u procesu učenja. Cilj ovoga rada je opisati posljednje spoznaje o aktivnom i istraživačkom učenju slijepe djece i djece s oštećenjima vida u nastavi prirodoslovnog područja te otkloniti postojeće zablude. Nadalje, rad predstavlja recentna istraživanja koja ukazuju na prilagođene uspješne i visokokvalitetne odgojno-obrazovne pristupe i metode. S obzirom na navedeno, sadržaj rada bit će od koristi nastavnicima iz prirodoslovnog područja, kao i istraživačima inkluzivnih učionica.
Keywords
aktivno učenje; prilagođeni odgojno-obrazovni alati; sljepoća; inkluzija; oštećenja vida
Hrčak ID:
260368
URI
Publication date:
14.7.2021.
Visits: 2.922 *