Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.28.1.14

Didaktičke smjernice za implementaciju kurikuluma međupredmetne teme »Održivi razvoj« u predmetne kurikulume

Gabrijela Marin orcid id orcid.org/0000-0002-0679-0440 ; Ante Kuzmanić Medical School, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 531 Kb

page 271-292

downloads: 1.286

cite


Abstract

Održivi razvoj kao koncept promjena koji je usmjeren stvaranju okruženja u kojemu pojedinac živi u suglasju s prirodom je imperativ kojemu moramo težiti. U posljednjih dvadesetak godina, unatoč zakonskoj regulativi, implementacija tema održivog razvoja u nastavne programe bila je sporadična, prihvaćena od strane ekološki senzibiliziranijih nastavnika, a realizirana najčešće kroz projektne aktivnosti. Iako se kurikularnom reformom održivom razvoju priznala važnost kroz uvođenje međupredmetne teme »Održivi razvoj«, realizacija odgojno-obrazovnih očekivanja je upitna. Upravo konceptualna složenost novoga kurikuluma koja se temelji na interdisciplinarnosti podrazumijeva mnogo širi spektar znanja i vještina od onoga što je jedan nastavnik stekao formalnim obrazovanjem. Cilj je ovoga rada iznijeti pregled najznačajnijih događaja u povijesti obrazovanja za održivi razvoj u Republici Hrvatskoj te na temelju istraživanja hrvatskih i stranih autora izdvojiti didaktičke smjernice koje će nastavnicima olakšati implementaciju novoga kurikuluma u njihovom predmetu, a koje se odnose na izbor sadržaja, korištenje strategija učenja i poučavanja te vrednovanje.

Keywords

održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; kompetencije nastavnika; strategije učenja i poučavanja; međupredmetne teme

Hrčak ID:

260372

URI

https://hrcak.srce.hr/260372

Publication date:

14.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.653 *