Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31192/np.19.2.7

Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Adrijana Višnjić-Jevtić orcid id orcid.org/0000-0003-3812-7472 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Ivana Visković orcid id orcid.org/0000-0002-4029-044X ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Split, Croatia
Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 171 Kb

page 331-342

downloads: 2.225

cite


Abstract

Kulturalna raznolikost suvremenih društava odražava se na raznolikost identiteta djece rane i predškolske dobi, pa multikulturalnost kurikula i odgojnoobrazovnih procesa postaje važno svojstvo odgojno-obrazovnih ustanova. Cilj ovoga rada je prikazati i obrazložiti sastavnice znanstveno utemeljenog koncepta multikulturnog odgoja i obrazovanja u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO), na temelju analize postojećih istraživanja i relevantne literature. Riječ je o polazištu, sadržaju i ishodima RPOO koji obuhvaćaju sve sastavnice kurikula. Prepoznatljive su u primjeni kulturno primjerene pedagogije putem usmjerenosti prema identitetu i postignućima djece, razvoju primjerenih odnosa odgojitelja, djece i roditelja te afirmaciji ravnopravnosti i izvrsnosti sve djece. Podrazumijeva holistički pristup odgoju i obrazovanju koji je usklađen s razvojnim, kulturalnim i ostalim karakteristikama svakog djeteta i smatra se važnim mehanizmom unaprjeđivanja inkluzivnih vrijednosti pojedinaca, zajednica i društva u cjelini.

Keywords

kulturno primjerena pedagogija; multikulturalnost; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

260520

URI

https://hrcak.srce.hr/260520

Publication date:

16.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 4.584 *