Review article
https://doi.org/10.31192/np.19.2.7
Koncept multikulturalnosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Adrijana Višnjić-Jevtić
orcid.org/0000-0003-3812-7472
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Ivana Visković
orcid.org/0000-0002-4029-044X
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Split, Croatia
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Abstract
Kulturalna raznolikost suvremenih društava odražava se na raznolikost identiteta djece rane i predškolske dobi, pa multikulturalnost kurikula i odgojnoobrazovnih procesa postaje važno svojstvo odgojno-obrazovnih ustanova. Cilj ovoga rada je prikazati i obrazložiti sastavnice znanstveno utemeljenog koncepta multikulturnog odgoja i obrazovanja u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO), na temelju analize postojećih istraživanja i relevantne literature. Riječ je o polazištu, sadržaju i ishodima RPOO koji obuhvaćaju sve sastavnice kurikula. Prepoznatljive su u primjeni kulturno primjerene pedagogije putem usmjerenosti prema identitetu i postignućima djece, razvoju primjerenih odnosa odgojitelja, djece i roditelja te afirmaciji ravnopravnosti i izvrsnosti sve djece. Podrazumijeva holistički pristup odgoju i obrazovanju koji je usklađen s razvojnim, kulturalnim i ostalim karakteristikama svakog djeteta i smatra se važnim mehanizmom unaprjeđivanja inkluzivnih vrijednosti pojedinaca, zajednica i društva u cjelini.
Keywords
kulturno primjerena pedagogija; multikulturalnost; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
260520
URI
Publication date:
16.7.2021.
Visits: 4.584 *