Preliminary communication
Zadovoljstvo studenata nastavom na daljinu tijekom COVID-19 pandemije na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Ana Šenjug Golub
orcid.org/0000-0003-4137-3682
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Višnja Rajić
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Mario Dumančić
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Abstract
Zdravstvena i obrazovna kriza uzrokovana COVID-19 pandemijom utjecala je na organizaciju i izvedbu nastave u visokoškolskom obrazovanju i njezinu promjenu iz oblika direktne nastave u nastavu na daljinu. Ova izuzetna situacija stavila je pod veliki pritisak sve dionike obrazovnog sustava, a pogotovo studente. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu tijekom zdravstvene ugroze, svoje je nastavne aktivnosti provodio na daljinu putem LMS-ova. Kako bi se utvrdila kvaliteta nastave na daljinu tijekom lipnja 2020. provedeno je istraživanja zadovoljstva studenata različitim aspektima nastavnog procesa. U istraživanju je sudjelovalo 314 studenata redovitih i izvanrednih studija na Fakultetu. Zadovoljstvo studenata ispitivano je u četiri segmenta; organizacija i izvedba nastave, kvaliteta nastavnih sadržaja, vrednovanje i povratne informacije te podrška i dostupnost informacija. I dok rezultati istraživanja ukazuju na to da su studenti u većoj mjeri zadovoljni online nastavom, utvrđene su razlike u procjeni zadovoljstva s obzirom na njihov status (redovitih i izvanrednih studenata). Naime, izvanredni studenti značajno su zadovoljniji razinom opterećenosti (p = ,019), dostupnošću materijala (p = ,016) i povratnim informacijama koje dobivaju od profesora (p = ,027). Rezultati također ukazuju na potrebu za dodatnom edukacijom nastavnika, ali i detaljniji uvid u studentske karakteristike i predispozicija za uspješnu online nastavu. Svakako je u planiranju daljnjih online nastavnih aktivnosti potrebno u obzir uzeti različite potrebe studenta s obzirom na njihov status i obveze, ali i postojeći digitalni jaz.
Keywords
COVID-19; izvanredni studenti; nastava na daljinu; studentsko zadovoljstvo nastavom; Učiteljski fakultet
Hrčak ID:
272382
URI
Publication date:
1.2.2021.
Visits: 1.740 *