History Teaching, Vol. 32 No. 1, 2021.
Review article
Prepoznavanje poteškoća u učenju i prilagodba satova povijesti učenicima s disleksijom u osnovnim školama
ŠPELA BEZJAK
; FACULTY OF ARTS, UNIVERSITY OF LJUBLJANA
Abstract
Učenici s disleksijom pripadaju skupini djece s poteškoćama u učenju, čiji se problemi vide kao poremećaji čitanja i pisanja. Zbog poteškoća učenika s disleksijom u čitanju, pisanju i obradi informacija, problemi učenika s disleksijom vidljivi su i na satovima povijesti u osnovnim školama. Empirijskim istraživanjem, odnosno anketiranjem učitelja povijesti, utvrdili smo da učitelji povijesti u sjeverozapadnoj Sloveniji prepoznaju neke poteškoće s kojima se susreću učenici s disleksijom pri postizanju minimalnih standarda postavljenih kurikulumom povijesti. Učitelji, uzimajući u obzir poteškoće učenika pokušavaju pomoći didaktičko-metodičkim prilagodbama (osobito pri obradi, vrednovanju i ocjenjivanju znanja). Međutim, predlažemo da učitelji povijesti stalno usavršavaju svoje profesionalne vještine, jer jedino tako mogu adekvatno prilagoditi nastavu povijesti učenicima s disleksijom.
Keywords
osnovna škola; satovi povijesti; poteškoće u učenju; učenici s disleksijom; prilagodbe satova; diferencirani satovi
Hrčak ID:
273331
URI
Publication date:
30.12.2021.
Visits: 991 *