Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32910/ep.73.2.5

DEKLARATIVNE ORGANIZACIJSKE VRIJEDNOSTI NAJVEĆIH SVJETSKIH I HRVATSKIH PODUZEĆA

Ivan Malbašić
Nikolina Posarić


Full text: croatian pdf 1.021 Kb

page 277-300

downloads: 441

cite


Abstract

Posljednjih godina sve se više prepoznaje uloga organizacijskih vrijednosti u poslovanju jer one povezuju sve segmente poslovanja te utječu na oblikovanje ciljeva i poslovne strategije organizacije. Suvremeni menadžment zato sve veću pažnju pridaje upravljanju organizacijskim vrijednostima. Cilj ovog rada je prikazati i usporediti deklarativne, odnosno javno objavljene organizacijske vrijednosti najvećih svjetskih i hrvatskih poduzeća. U tu svrhu napravljena je analiza korporativnih mrežnih stranica i javno dostupnih dokumenata 100 najvećih svjetskih i 100 najvećih hrvatskih poduzeća, i to onih dijelova na kojima su navedene organizacijske vrijednosti tih poduzeća. U radu su predstavljene najčešće specifične vrijednosti dva navedena uzorka, a dodatno i rezultati usporedbe organizacijskih vrijednosti prema Modelu organizacijskih vrijednosti temeljenom na misiji. Rezultati ukazuju na to da postoje neke sličnosti, ali i značajne razlike u vrijednostima koje kao dominantne ističu najveća svjetska i najveća hrvatska poduzeća. Osim teorijskog doprinosa ovaj rad ima i praktične implikacije jer ukazuje na trendove upravljanja organizacijskim vrijednostima u poslovnoj praksi najvećih svjetskih poduzeća te predstavlja prvu sustavnu usporedbu prakse upravljanja organizacijskim vrijednostima hrvatskih poduzeća s najvećim poduzećima u svijetu.

Keywords

organizacijske vrijednosti; deklarativne vrijednosti; Fortune 100; najveća svjetska poduzeća; najveća hrvatska poduzeća; model organizacijskih vrijednosti temeljen na misiji

Hrčak ID:

274882

URI

https://hrcak.srce.hr/274882

Publication date:

4.4.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.634 *