Skip to the main content

Review article

PODUZETNIČKI MARKETING I ETIKA - UTJECAJ KULTURE OTKAZIVANJA NA BREND

Ante Rončević orcid id orcid.org/0000-0003-2527-9506 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
Petra Ostojić orcid id orcid.org/0000-0002-9482-2894 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
Sanja Mihelić orcid id orcid.org/0000-0002-2545-627X ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska


Full text: croatian pdf 287 Kb

page 111-122

downloads: 612

cite


Abstract

U uvjetima globalizacije, što podrazumijeva dostupnost informacija iz svih dijelova svijeta, poduzeće je samo jedan klik daleko od otkazivanja. Bojkot brenda ali i osoba je neizbježan kada dirnu u tradicionalne vrijednosti. Kultura otkazivanja sve je popularnija praksa povlačenja podrške javnim osobama i poduzećima nakon nekog njihovog negativnog poteza ili izjave kojem se prigovara ili se smatra uvredljivim ili neprihvatljivim. Iz tog razloga danas je sve veći fokus na marketingu i vrijednostima za koje se poduzeće zalaže, a koje promovira prema javnosti. U ovome su radu dani primjeri poznatih brendova iz Hrvatske i svijeta koji su se našli na udaru kritika poput brenda Pipi bezalkoholno piće i Oreo keksi. U radu su analizirani pojmovi poduzetničkog marketinga i etika te odnos vrijednosti brenda i kulture otkazivanja kako bi se pokazali negativni utjecaji i posljedice koje kultura otkazivanja ima na brend. Rezultati istraživanja, navedeni u ovome radu, pokazuju razinu informiranosti hrvatske javnosti o kulturi otkazivanja i koliko sustavi vrijednosti imaju utjecaj na lojalnost brendu.

Keywords

kultura otkazivanja; poduzetnički marketing; brend; poslovna etika

Hrčak ID:

275587

URI

https://hrcak.srce.hr/275587

Publication date:

15.3.2022.

Visits: 1.367 *