Skip to the main content

Review article

Primjenjivost meditativnih tehnika u obrazovnim ustanovama

Viktorija Rubčić orcid id orcid.org/0000-0003-3754-5920 ; Faculty of Education, University of J.J. Strossmayer of Osijek, Osijek, Croatia
Ivica Kelam orcid id orcid.org/0000-0001-9087-0314 ; Faculty of Education, University of J.J. Strossmayer of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: english pdf 204 Kb

page 185-214

downloads: 126

cite


Abstract

Svrha je ovog rada istražiti različite meditativne tehnike i njihove dobrobiti, te otvoriti raspravu o primjenjivosti meditativnih tehnika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Mogućnost primjene meditativnih tehnika kao pomoć pri razvijanju sposobnosti samokontrole i regulaciji emocija, kao i oblik prevencije problematičnog ponašanja kod djece. Odgoj započinje u obitelji i tu nastaju temelji za izgradnju djetetove ličnosti. Društvena zajednica i okolina koja nas okružuje pridonose onome što ćemo mi postati. Različite religije imaju svoja načela odgoja, a s obzirom na porijeklo meditacije istražiti ćemo mogućnost njene primjene u duhovnom odgoju. Prikazati ćemo nekoliko meditativnih tehnika i njihovu povezanost s emocijama, te na koji način mogu pomoći djeci, kao i pozitivne aspekte primjene meditativnih tehnika u različitim disfunkcionalnim ponašanjima. Na samom kraju sagledati ćemo kako i na koji način se primjenjuju meditativne tehnike u svijetu, te kakva je i gdje se javlja primjena meditativnih tehnika kod djece u Hrvatskoj.

Keywords

djeca; emocije; odgoj; primjena meditativnih tehnika

Hrčak ID:

277811

URI

https://hrcak.srce.hr/277811

Publication date:

6.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 514 *