Review article
ORGANIZACIJSKA OSOBNOST I KULTURA
Davorka Topić Stipić
orcid.org/0000-0002-1076-3322
; University of Mostar, Faculty of Humanities and Social Sciences,
Antonia Tomaš
orcid.org/0000-0002-3363-1349
; University of Mostar, Faculty of Humanities and Social Sciences,
Ornela Leko
; University of Mostar, Faculty of Humanities and Social Sciences,
Abstract
Autori u radu analiziraju korporativnu ili organizacijsku osob- nost i kulturu. Ovaj fenomen počeo se proučavati u drugoj polo- vini prošloga stoljeća kao dio teorije organizacije. Istraživači su utvrdili da na kulturu organizacije utječu razni čimbenici. Or- ganizacija je društveni mehanizam, ona je društvena po prirodi. Osobnost organizacije izražava se u kulturi organizacije, kao što i svaka osoba ima jedinstvenu osobnost po kojoj se prepoznaje. Ono što je osobnost za pojedinca, to je kultura za organizaciju. Dakle, kultura je vrlo kompleksan koncept koji ima onoliko zna- čenja koliko ga ljudi uporabljuju. Kultura je određena konfigura- cija ponašanja, normi i stavova, vrijednosti, uvjerenja i temeljnih pretpostavki koje se razlikuju od društva do društva. Analizirajući organizaciju, osobnost i kulturu, može se reći da je kultura orga- nizacije sustav vrijednosti i uvjerenja zajednički članovima orga- nizacije, a pogoduje stvaranju osjećaja zajedništva i pripadnosti. To je kohezivni element koji spaja različite elemente organizacije.
Keywords
organizacija; osobnost; kultura; organizacijska kultura: simboli.
Hrčak ID:
278769
URI
Publication date:
3.6.2022.
Visits: 1.682 *