Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32910/ep.73.4.4

TRŽIŠNA POZICIJA JAVNE TELEVIZIJE U POST-TRANZICIJSKIM ZEMLJAMA EUROPSKE UNIJE OD 1995. DO 2019

Fran Galetić


Full text: english pdf 535 Kb

page 571-594

downloads: 420

cite


Abstract

Javna televizija prisutna je u svakoj europskoj zemlji i njezin se položaj na tržištu mijenjao tijekom procesa tranzicije iz monopola u oligopol, te dalje prema tržištu monopolističke konkurencije. U većini tranzicijskih zemalja Europske unije taj je proces započeo početkom 1990-ih, a danas javna televizija predstavlja samo jednog igrača na tržištu. Ovaj rad analizira položaj javne televizije u 8 zemalja: Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Sloveniji za razdoblje od 1995. do 2019. godine. Cilj je analizirati promjene u udjelu koji javna televizija ima u tim zemljama, kao i usporediti položaj javne televizije u ovih 8 zemalja. To se analizira pomoću deskriptivne statistike primijenjene na podatke o gledanosti. Gledanost predstavlja tržišni udio i analizira se na razini pojedinog javnog TV kanala. Zemlje su dalje podijeljene u tri skupine, one s jakom, srednje jakom i slabom javnom televizijom. Uz to, analiza koncentracije na temelju HHI pokazat će koliko su slična ili različita analizirana tržišta. Rezultati pokazuju da je tržišna moć javne televizije pala u promatranom razdoblju. Unatoč tome, u većini od 8 analiziranih zemalja javna televizija i dalje ima značajnu ulogu na tržištu.

Keywords

javna televizija; post-tranzicijske zemlje; udio u gledanosti

Hrčak ID:

280086

URI

https://hrcak.srce.hr/280086

Publication date:

6.7.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.286 *