Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.51650/ezrvs.16.1-2.5

DIGITALNI IZVORI INFORMACIJA O SEMIOTIČKIM ELEMENTIMA MARKI POZNATIH PROIZVODA

Mile Čolić orcid id orcid.org/0000-0001-7557-2888 ; Croatia osiguranje, Zagreb, Croatia
Ivan Dunđer ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ernest Vlačić orcid id orcid.org/0000-0002-1459-8280 ; University North; Algebra, Croatia


Full text: croatian pdf 203 Kb

page 59-73

downloads: 267

cite


Abstract

Danas se na internetu u znatnoj mjeri razni proizvodi prezentiraju u obliku slikovnih i simboličkih sadržaja koji predstavljaju određene informacije, a time digitalni izvori informacija o proizvodima sve više dobivaju na značenju. Internet kao novi medij ima snažan utjecaj na promociju svake marke proizvoda te se uvelike koristi za marketinške aktivnosti korporacija. Semiotika kao znanost bavi se proučavanjem znakova, a promatrano iz perspektive teorije informacija proučava značenje znakova u procesu prijenosa informacija. Svaka marka proizvoda, uz pretpostavku da posjeduje potrebnu kvalitetu i svojstva, svoj tržišni uspjeh postiže učinkovitom komunikacijom prema krajnjem korisniku. Drugim riječima, da bi proizvod danas uspio i opstao na tržištu, nužno je da za širu skupinu potrošača postane prihvatljiv i poželjan znak. Iz tog razloga svaki proizvod definiran je markom proizvoda, a osnovni elementi marke proizvoda su naziv marke, znak marke ili logo, slogan te zaštitni znak. Cilj ovoga rada je ukazati na tržišnu ovisnost proizvoda o kvalitetnom oglašavanju i označavanju, te na primjeru uspješnih stranih i domaćih proizvoda istražiti smislenost prepoznatljive promocije koja je određena kvalitetnim označavanjem. Temeljno istraživačko pitanje u ovom radu jest u kojoj mjeri pomno osmišljeni slogani određuju prepoznatljivost semiotičkih elemenata marki proizvoda na internetu. U radu je provedena kvalitativna i kvantitativna analiza semiotičkih elemenata marki stranih i hrvatskih proizvoda na internetu te su utvrđene vrijednosti za naziv marke, logo i slogan.

Keywords

digitalni izvori informacija, semiotika, prijenos informacija, internet, informacijske i komunikacijske znanosti.

Hrčak ID:

280511

URI

https://hrcak.srce.hr/280511

Publication date:

16.7.2022.

Visits: 694 *